Duit Belanja Sally

21 Mar 2011

Hujan Oh! Hujan... Anak-anak Sally Kesejukan!

Assalamu'alaikum & meoww meoww semua....

Well... sekarang area PJ/KL dan sekitarnya asyik hujan je sebulan dua kebelakangan nie....
Dan, kita pon rasa macam nak demam dek cuaca yang tak menentu macam nie... (+_+)

Hmmm... apa pun, kita tetap bersyukur sebab kita hanya ditimpa hujan, sedangkan wilayah Honshu especially di Sendai telah dilanda gempa bumi dan tsunami! Dianggarkan 20,000 orang menjadi korban kali ini... MasyaAllah!

Takpalah. Anggaplah hujan itu hujan rahmat... pemberi sumber rezeki untuk kita semua bagi menghidupkan segala jenis tumbuh-tumbuhan yang melata di muka bumi ini....

Cuma yang kesiannya, anak-anak Sally. Sejak kita letak kat dalam sangkar di luar ruang tamu rumah kita, hujan makin kerap pulak turun setiap petang. Kita bagi kain buat selimut, bukan depa paham pon.
So ayah dah bising. Katanya kita tak boleh nak jaga kesemua anak-anak kucing tu. Kita diarah untuk 'melepaskan' anak-anak Sally tu kat sesiapa yang dapat jaga depa berlima tu sebab ayah dah tak tahan dengan najis depa yang dah mula mengeluarkan bau yang kurang enak, sedangkan kita bukan selalu ada kat rumah untuk bersihkan sangkar depa cepat-cepat!

Huhu kita sedih, tapi, kita kena akur dengan perintah ayah pada kali ni. (-_-)

Dapat pelihara Sally nie pun dah kira rahmat bagi kita. So daripada ayah mengamuk, better kita ikut nasihat dia kali nie. Yelah, kita paham. Kita busy, kurang masa untuk tengok anak-anak kucing tu setiap masa, so ini semua memberi impact kat ayah kita. Ayah kita bukan tak suka kucing, tapi keadaan rumah sekarang tak mengizinkan untuk pelihara kucing. Itulah yang selalu ayah kita kata.

Sekarang kita tengah usaha untuk cari pencinta kucing macam kita yang sudi untuk jaga anak-anak bulus nie. Semua ada 5 ekor, tapi tadi pekerja ayah dah booking seekor, so tinggal 4 ekor lagi.

Huhu kita memang sayang sangat nak lepaskan, tapi apakan daya... kita tinggal kat rumah bertingkat-tingkat... so memang payah nak jaga kucing banyak-banyak sebab depa takdak ruang untuk main pasir kat luar rumah.

Ya Allah, mintak-mintaklah tahun nie kita dapat rumah baru... boleh kita pelihara kucing banyak-banyak tanpa hadapi masalah macam nie... dan kalau boleh, kita nak ambik balik depa berlima tu untuk kita jaga bila dah ada rumah baru kelak...

Kita sayang depa... sayang Sally dan anak-anak bulusnya itu...  (-_-)




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Perhatian!

***Kepada korang-korang yang dah follow blog kita, kita ucapkan jutaan terima kasih dan sebagai membalas budi, sila tinggalkan alamat URL blog korang di Kotak Cakaran untuk kita follow balik. TQ!
***Semua kandungan blog ini adalah milik blogger sepenuhnya dan semua idea dan penulisan terilham dengan spontan dan boleh jadi ianya muktamad atau boleh jadi ianya boleh berubah. Harap maklum!

Tentang Blogger

Ieza Hafizah cuma seorang manusia biasa macam korang jugak. Sebelum ini bekerja sebagai Pereka Grafik (percetakan) serta QC cum Admin dalam bidang percetakan, tetapi sebelum tu pernah menyandang jawatan sebagai Plate Maker untuk seketika. Namun disebabkan bakat dan minatnya telah terarah untuk menjadi seorang peniaga, kini Ieza Hafizah bekerja sepenuh masa untuk perniagaan kecil-kecilan milik keluarga. Cita-citanya moga satu hari nanti, beliau dapat membuka sebuah perniagaan miliknya sendiri, seterusnya merealisasikan impiannya untuk meramaikan lagi usahawan Melayu Islam di Malaysia ini, insyaAllah!