Duit Belanja Sally

4 May 2011

Salam Rindu Buat Semua...

Rasanya dah lama sangat tak hapdet blog nie.
Apa nak buat, lately nie kita busy ngalahkan PM.
Huhuhu...

Sekarang nie kita tengah tunggu penjaga sementara Sally sebab ayah kita dah dibawa pulang ke rumah semalam. Doktor bagi tempoh 10 hari untuk kami semua sebab kami semua yang mintak keizinan untuk ayah kita pulang ke rumah.

Sebabnya, ayah kita dah 11 hari dirawat di HKL, namun keadaannya masih sama. Tak sembuh pun. Takda nafsu makan pun.

Segala test eg: xtray, scan, urine test, blood test >> semuanya tiada yang berbahaya. Semuanya normal selayaknya umur dia.

Bahkan ujian nie kami dah lakukan di KPJ sebelum nie. Memang tiada yang kritikal. Semuanya ok.

So ramai bagi cadangan, mungkin ayah kita perlu berubat secara kampung.

Sebelum nie pernah bawa ke Darus Syifa' di Bangi, ustaz yang merawat tu tak detect pon sumthin' yang aneh. Tapi setelah 'terberborak' dengan seorang staffnurse HKL tu, dia kata kawan dia pun alami benda macam ayah kita, sampai turun berat 16kg. Berubat di hospital semua ok, tapi berubat secara kampung, masuk ustaz yang ke-5 baru dapat 'detect'. Memang kawan dia kena sihir. Sekarang nie alhamdulillah dah ok.

So bila kami mintak kebenaran doktor pakar yang merawat ayah kita untuk bawa ayah kita berubat secara kampung, beliau segera bersetuju. Lagi pun pihak mereka sendiri tak pasti apa jenis penyakit yang menyerang ayah kita. Sebab semuanya ok. Tapi ayah masih takda selera makan.

So beberapa siri perubatan secara kampung telah pun dilakukan, dan ustaz tu kata (nie ustaz yang ke-3, yang dua ustaz sebelum nie maybe tak dapat detect lagi) memang ada 'benda' nak kacau 'dalaman' ayah kita.

Masa malam terakhir kita di hospital, ustaz tu dah mula merawat ayah kita secara 'jauh'. Dan pukul 1.07 pagi tu, ayah kita tetiba bangun dari tidur, nak bukak baju pasal panas katanya. Walhal time tu aircond punyalah sejuk. Kita siap berbungkus dalam selimut, boleh dia kata panas. So dari situ kita mula curiga.

Baru kejap tadi, Sally dah pun diambil oleh penjaga barunya, sebab ayah kata dia tak selesa ada kucing dalam rumah. Tak apalah, kita turutkan kemahuan dia sebab antara ayah dan kucing, mestilah kena dahulukan ayah, kan?

Tapi disebabkan kita juga teramat sayang kat Sally, maka kita ambil keputusan untuk cari orang upah jaga Sally sehingga kami dapat pindah kat rumah yang lebih ok dari sekarang. Bulan-bulan bayar RM300 kat penjaga Sally. Tak apalah. Demi Sally tersayang, kita sanggup. Dan demi ayah tercinta, kita juga terpaksa sanggup untuk berpisah sementara dengan Sally. Tak apalah. Mungkin ini dugaan untuk kita. Sebab kedua-duanya melibatkan mahkluk Allah yang kita cinta dan kita sayang. Jadi kita ambil win-win situation lah.


Anak-anak Sally? Dah lebih sebulan kita serahkan kat orang. Pun kerana ayah. Masa tu ayah baru nak sakit.
Tak selesa bau kucing dengan bunyi anak-anak kucing yang bising. Kita akur, demi ayah tercinta meskipun saban malam tu terkadang meleleh gak air mata bila teringat keletah anak-anak Sally tu. Namun apa daya kita? Kan? Ayah lebih utama. Islam ajar camtu. Kita kena akur.

Sekarang nie rasa macam berkaca mata nie sebab Sally dah tak ada dalam rumah nie. Tak apalah, setiap bulan kita akan melawat dia kat pusat penjagaan tu. Kita siap pesan kat penjaga tu agar jaga Sally baik-baik. Nantik dah pindah rumah baru, kita nak balik Sally kita. Penjaga tu gelak je dengar kita warning dia camtu.

Hmmmm... dah nangis dah. Isk! (T_T)


Looking for gifts for birthday, wedding, anniversary etc? PitaPata Cat tickers

6 comments:

FVN said...

sabar eh beb.. harap2 ayah ko cepat sehat..

meowwmania said...

sedih baca keadaan ayah Ieza sy harap Ieza tabahkan hati dlm menghadapi dugaan ni, yg pastinya ada hikmah di sebaliknya

Ieza jgnlah sedih Ieza dah buat yg terbaik utk ayah Ieza dan Sally

sy doakan smoga ayah Ieza sembuh seperti sediakala dgn segera dan smoga Sally dpt pulang ke pangkuan Ieza juga ;)

Ieza2fyza said...

@vin : mmg kena sabar. kalo tak sabar, mau aku buat benda biol lak nanti.

@mm : TYVM sbb sudi baca luahan hati saya. mmg kena kuat, sbb kalo tak kuat, ntahlah... mau nangis 24jam! nie pon balik keje, dah rase lain. biasanya dari jauh dah dengar suara Sally ngiaw ngiaw nak kuar sangkar. tapi td, senyap je... Ya Allah... dugaan psikologi sungguh... hati nie macam tersayat tgk sangkar Sally kosong. (T_T)

ery D cat said...

salam kat mak si sally nih
ery pun rs nak nanes plak baca luahan hati ni...lbh2 bab mlm2 teringat anak2 tucen tuh..urm sbr yer berdoa byk2 semoga kesihatan abahnyer sembuh dan leh la sally balik ke rumah...sama2 la kita berdoa. apa2pun sabar...berkorban untuk org yg kita syg...

bofoyengfeng said...

hope everything will back to normal soon. amin. sabar ye dude...

my.mastura said...

ieza, citer psl ayah ko mcm tak abis je..apa jadik pas ayah ko bukak baju tuh?

sabar la yer..dugaan sumer tu..Allah bg kita dugaan serta ujian supaya kita bersabar dan berusaha..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Perhatian!

***Kepada korang-korang yang dah follow blog kita, kita ucapkan jutaan terima kasih dan sebagai membalas budi, sila tinggalkan alamat URL blog korang di Kotak Cakaran untuk kita follow balik. TQ!
***Semua kandungan blog ini adalah milik blogger sepenuhnya dan semua idea dan penulisan terilham dengan spontan dan boleh jadi ianya muktamad atau boleh jadi ianya boleh berubah. Harap maklum!

Tentang Blogger

Ieza Hafizah cuma seorang manusia biasa macam korang jugak. Sebelum ini bekerja sebagai Pereka Grafik (percetakan) serta QC cum Admin dalam bidang percetakan, tetapi sebelum tu pernah menyandang jawatan sebagai Plate Maker untuk seketika. Namun disebabkan bakat dan minatnya telah terarah untuk menjadi seorang peniaga, kini Ieza Hafizah bekerja sepenuh masa untuk perniagaan kecil-kecilan milik keluarga. Cita-citanya moga satu hari nanti, beliau dapat membuka sebuah perniagaan miliknya sendiri, seterusnya merealisasikan impiannya untuk meramaikan lagi usahawan Melayu Islam di Malaysia ini, insyaAllah!