Duit Belanja Sally

6 Feb 2011

Tuan Sally Gila Buku

Salam meoww meoww buat semua...

Minggu lepas aku sempat merayau dua kali ke Pyramid... sebab ada hal kat sana. So sesambil tu, sempat jugaklah aku cuci mata sikit... hehehe...

Aku ni selain minat gila babeng kat kucing, aku jugak ada hobi lain yang aku rasa aku tak boleh abaikan jika ternampak apa-apa kedai yang menjual buku dan alat tulis. Ada keperluan atau tak, itu belakang cerita. Apa yang pasti, jika aku lalu kat memana yang ada kedai buku, kaki aku tanpa perlu dipaksa, secara automatik akan menyinggah masuk kat dalam tu. Dan paling koman aku akan habiskan masa lebih kurang 15 min kat situ sekiranya tak membeli.

So dua kali aku pi Pyramid, 2 kali jugaklah aku sempat singgah Popular... walhal takda apa nak beli... tapi kalau dah gian tu memang takleh nak buat apalah, kan? Hahaha...

Rerayau dalam Popular tu, aku sempatlah snap 2 pic nih buat tatapan korang.



PIC 1
dah ada buku buat duit dengan pasar malam rupanya... hihihii...


PIC 2
agak-agaknya bila buku aku akan wujud kat rak ni, ek? :(


Berikut adalah penjelasan tentang dua gambar yang sempat aku curi-curi snap dalam Popular tuh;


Pic 1 tu aku tertarik pasal sekarang ni orang dah mula nampak bahawa ramai yang dah boleh hidup senang dengan hanya berniaga di Pasar Malam. Alhamdulillah, akhirnya kesedaran itu timbul jugak sehingga wujudnya buku ini di rak buku Popular. Tahniah kepada penulisnya kerana mengambil cerita rakan-rakan beliau yang telah berjaya buat duit di Pasar Malam. Kalau tak, takkanlah Dato' Chef Li yang bekas pegawai bank tu berani melabelkan peniaga pasar malam ni sebagai jutawan senyap, kan?
Bagus. Moga kesedaran ini akan semakin terasa di kalangan generasi muda hari ini. Bahkan dah terbukti, artis-artis pun ramai yang berniaga di bazar Ramadhan bila kurang tawaran menyanyi/berlakon di bulan itu. So siapa kata berniaga kecil-kecil macam tu tak boleh buat duit? Jangan pandang pada saiznya, tapi pandang pada hasilnya yang boleh disimpan! :-)


Pic 2 tu merupakan my pebret author. Dah keluar dah manuskrip yang beliau pernah bagi tahu tajuknya tu (Rayyan Fantasi) masa pesta buku lepas (2010). Tapi aku tak beli lagi pasal aku tunggu pesta buku akan datang untuk aku borong dan pastinya berbaloi-baloi kerana tentulah akan banyak mendapat diskaun! Peruntukan untuk pesta buku kali ini, insyaAllah akan ditambah serat lagi memandangkan kegilaan aku kepada buku semakin menjadi-jadi! Hehehe...

Hmmm.... oklah. Aku nak rehat-rehat sat sambil minum nescafe kegemaranku... :-)

Wassalam.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Perhatian!

***Kepada korang-korang yang dah follow blog kita, kita ucapkan jutaan terima kasih dan sebagai membalas budi, sila tinggalkan alamat URL blog korang di Kotak Cakaran untuk kita follow balik. TQ!
***Semua kandungan blog ini adalah milik blogger sepenuhnya dan semua idea dan penulisan terilham dengan spontan dan boleh jadi ianya muktamad atau boleh jadi ianya boleh berubah. Harap maklum!

Tentang Blogger

Ieza Hafizah cuma seorang manusia biasa macam korang jugak. Sebelum ini bekerja sebagai Pereka Grafik (percetakan) serta QC cum Admin dalam bidang percetakan, tetapi sebelum tu pernah menyandang jawatan sebagai Plate Maker untuk seketika. Namun disebabkan bakat dan minatnya telah terarah untuk menjadi seorang peniaga, kini Ieza Hafizah bekerja sepenuh masa untuk perniagaan kecil-kecilan milik keluarga. Cita-citanya moga satu hari nanti, beliau dapat membuka sebuah perniagaan miliknya sendiri, seterusnya merealisasikan impiannya untuk meramaikan lagi usahawan Melayu Islam di Malaysia ini, insyaAllah!