Duit Belanja Sally

23 Jan 2013

Alalaa Tomeinyaaa... ;)

Di antara kegembiraan dan keriangan hati bagi korang yang bergelar pencinta kucing di luar sana ialah tatkala korang melihat kucing korang tidur dalam keadaan begini.
 
 
 




Apa perasaan korang tatkala menatap gambar ini?
 
Kalau korang tanya saya, saya akan jawab.
 
  • Alalaa.... comelnyaa....  (^__^)
 
Dan disebabkan terlalu geram melihat kecomelannya itu, biasanya saya akan gendong dia kejap, gomol-gomol dia sampai dia naik lemas. Agak-agak dia dah mengiau tak selesa, barulah saya lepaskan.
 
 
Dan percayalah, kucing adalah haiwan paling comel di dunia ini. Dengan memilikinya, insyaAllah korang akan dapat kawal tekanan dan dapat kurangkan stress sebab wajah mereka ini terlalu comel dan aksi serta keletah mereka terlalu menghiburkan hati!
 
 
Setuju tak?
Tak setuju, pi main jauh-jauh!
Haha.


~ieza~ blog suka-suka

5 comments:

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

kalau saya, mula2 cium2 dia, pastu geram, gomol2 plak, geram lagi, peluk2 plak, geram lagi tonyoh2 dia.. sampai dia menggeliat dan berubah tempat. dia dah lena, mula kacau balik! hahahaa

Unknown said...

suka kucing..teringin nak bela tapi tak dapat..anak ada asthma

Ieza2fyza said...

@Mrs.Yana : kekadang saya pon macam tu jugak... geram kan? haha!

@MaMa Rey : sorry to hear that. takpelaa.. ade hikmah semuanya.. leh je jumpe kucing2 kat luar yg ok ok tu belai2 leher dia.. insyaAllah takde kuman bahaya.. saya slalu je camtu.. jgn yg kuraplaa.. yg biase2 tu ok jer...

meowwmania said...

sy pulak bila tgk dorang tido mcm tu sekadar tgk jelah sbb rasa tenang hati tgk dorang tido rasa bertambah sayang sbb kalo dah jaga tu perangai sekor2 cam monyet gerammm hahaha...

Ieza2fyza said...

@meowwmania : macam monyet eh? hahaha... sally saya plak macam beruk.. sume benda nak gigit.. huhu.. tp tulaa.. kalo dah sayang.. takpelaa.. haha..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Perhatian!

***Kepada korang-korang yang dah follow blog kita, kita ucapkan jutaan terima kasih dan sebagai membalas budi, sila tinggalkan alamat URL blog korang di Kotak Cakaran untuk kita follow balik. TQ!
***Semua kandungan blog ini adalah milik blogger sepenuhnya dan semua idea dan penulisan terilham dengan spontan dan boleh jadi ianya muktamad atau boleh jadi ianya boleh berubah. Harap maklum!

Tentang Blogger

Ieza Hafizah cuma seorang manusia biasa macam korang jugak. Sebelum ini bekerja sebagai Pereka Grafik (percetakan) serta QC cum Admin dalam bidang percetakan, tetapi sebelum tu pernah menyandang jawatan sebagai Plate Maker untuk seketika. Namun disebabkan bakat dan minatnya telah terarah untuk menjadi seorang peniaga, kini Ieza Hafizah bekerja sepenuh masa untuk perniagaan kecil-kecilan milik keluarga. Cita-citanya moga satu hari nanti, beliau dapat membuka sebuah perniagaan miliknya sendiri, seterusnya merealisasikan impiannya untuk meramaikan lagi usahawan Melayu Islam di Malaysia ini, insyaAllah!